s/y PATAGONIA / POL 21177 / MMSI / Callsign

s/y Patagonia to dzielny stalowy kecz, którego plany powstały na deskach kreślarskich biura Van de Stadt Design na zlecenie prywatnego armatora. W założeniach, jacht miał być zdolny do pływania po zimnych wodach arktycznych, dlatego kadłub jednostki ma celowo wzmocniony dziób (gródź zderzeniowa) i gęsto ulokowane wręgi. Posiada również gródź oddzielającą dziobowy przedział hotelowy od mesy i szczelną maszynownię, gdzie znajduje się wysokoprężny silnik FORD SABRE 2715E o mocy 120 HP i trójfazowy generator prądu zmiennego 400 V o mocy 11 kW. Maszynownia jachtu to również miejsce olejowego kotła centralnego ogrzewania, z którego ciepło rozprowadzane jest po przestrzeni mieszkalnej za pomocą nagrzewnic nadmuchowych. To utrzymuje wnętrze bez wilgoci nawet w najtrudniejszych warunkach pogodowych.

Jacht posiada 11 wygodnych koi (w tym jedna podwójna), co pozwala na komfortowe żeglowanie przez długi okres czasu. Koje wyposażone są w podwójne pasy z lotniczą klamrą chroniące przed wypadnięciem podczas znacznych przechyłów. Wielkie zbiorniki wody (2000 L) i paliwa (1250L) dają długą autonomię żeglugi.

Jacht posiada kompresor do napełniania butli nurkowych, butle i balast, dzięki czemu podczas rejsów jest możliwość amatorskiego nurkowania.

Dane techniczne

  • LOA 18 m
  • BEAM 4,7 m
  • DRAUGHT 2,4 m
  • Masa całkowita 31 000 kg
  • Kokpit częściowo zamknięty
  • Ożaglowanie  140 m2.
  • Silnik Ford Sabre 120 HP
  • Zbiorniki wody użytkowej 2000 L
  • Zbiorniki paliwa 1250 L

Wyposażenie

  • ploter Garmin gpsmap 1222 touch 12 cali – 2 sztuki
  • Mapy bluechart
  • Echosonda
  • Wiatromierz
  • Log
  • Radar Garmin 18 cali xHD
  • AIS klasy B
  • Autopilot
  • Ponton desantowy RIB -twarde dno 3,8 m z silnikiem
  • VHF
  • Laptop z OPEN CPN
  • Satelitarna łączność Garmin Inreach
  • Kompresor do napełniania butli nurkowych
  • Butle nurkowe
  • Panele fotowoltaiczne 450 W
  • Turbina wiatrowa 260 W
  • Generator prądu zmiennego 400 V 11 kW
  • Elektryczna pompa zęzowa
  • Ręczna pompa zęzowa

Środki ratunkowe

  • tratwa SOLAS PACK A – 12 osób
  • Kamizelki pneumatyczne 290N SOLAS
  • Epirb
  • Jonbouy
  • Rzutka
  • Pirotechnika zgodna z SOLAS

Zakwaterowanie

  • 11 koi, w tym jedna podwójna
  • Dwie łazienki, w tym jedna z prysznicem
  • Ogrzewanie centralne
  • W pełni wyposażony kambuz

Terminarz rejsów

# Etap Trasa Termin Cena
1 ETAP GB Gdańsk – Bergen termin wkrótce
2 ETAP BT Bergen – Tromso termin wkrótce
3 ETAP LS Lofoty Sail & Ski termin wkrótce
4 ETAP LD Lofoty z możliwością nurkowania termin wkrótce
5 ETAP TB Tromso – Bergen termin wkrótce
6 ETAP BI Bergen – Szetlandy – Wyspy Owcze – Neskaupstadur/Islandia 23 czerwca – 8 lipca, 16 dni 2 990 PLN
7 ETAP NA Neskaupstadur/Islandia –Akureyri/Islandia 10- 16 lipca, 7 dni 1949 PLN
8 ETAP AI Akureyri/Islandia – Isafjordur/Islandia 18-26 lipca, 8 dni 2 190 PLN
9 ETAP G1 Isafjordur – Grenlandia – Isafjordur 28 lipca – 11 sierpnia, 14 dni 5 790 PLN
10 ETAP G2 Isafjordur – Grenlandia – Isafjordur 13 -27  sierpnia, 14 dni 5 790 PLN
11 EETAP G3 Isafjordur – Grenlandia – Akureyri 29 sierpnia – 12 września, 14 dni 5 790 PLN
12 ETAP AN Akureyri/Islandia – Neskaupstadur/Islandia 12 – 19 września, 7 dni 1 949 PLN
13 ETAP NB Neskaupstadur/Islandia – Wyspy Owcze –Szetlandy –  Bergen 19 września – 5 października, 16 dni 2 990 PLN
14 ETAP BG Bergen – Gdańsk 6 – 15 października – 10 dni 1 990 PLN

Cena zawiera:

  • Czarter jachtu
  • Przygotowanie jednostki do wyprawy
    Opiekę kapitana
  • Ubezpieczenie załogi na jachcie w czasie rejsu (NNW i KL)

Cena nie zawiera:

  • Dojazdu na start rejsu i powrotu
  • Zalecanego dodatkowego ubezpieczenia podczas przebywania na lądzie
  • Kasy jachtowej około 25 EUR/doba/osoba (prowiant, paliwo, porty)
  • Wynajmu busa na Wyspach Owczych (około 160 PLN – dwa dni, od osoby)

Przypominamy, że zgodnie z żeglarską etykietą kapitan nie dokłada się do kasy jachtowej, a jeżeli załoga zdecyduje o zjedzeniu posiłku na mieście, rachunek kapitana powinien być uregulowany z kasy jachtowej.