Grenlandia 2024 - proponujemy Wam 14 dniową wyprawę, której celem jest zdobycie wschodniej Grenlandii.
Startując z Isafjordur będziemy mieli solidną dawkę żeglugi w postaci trzydniowego przelotu z Islandii. Po wejściu do friordu Scoresby Na rejsie zawsze będzie obecnych dwóch członków załogi stałej jachtu: skipper oraz co-skipper , wszyscy to doświadczeni przewodnicy w rejonie oraz znakomici kapitanowie. Wszyscy członkowie naszej kadry mogą pochwalić się certyfikatem AECO Svalbard & Greenland Field Staff, oraz są doświadczonymi użytkownikami broni palnej.
Od uczestników rejsu-wyprawy nie wymagamy wielkiego doświadczenia żeglarskiego, wystarczy obycie na jachcie morskim oraz wiedza jak działa na nas morze. Na jachcie pływamy w systemie wachtowym, wspólnie przygotowujemy posiłki, nawigujemy i obsługujemy jacht.
Scoresbysund to jedno z najbardziej niedostępnych miejsc na świecie. Na całym wschodnim wybrzeżu Grenlandii znajdują się tylko dwie osady. Jedną z nich – Ittoqqortoormiit – mamy zamiar odwiedzić. Zamieszkana jest ona przez około 450 osób. Ten rejs jest jednym z bardziej wymagających, na jakie możesz się wybrać. Będziemy mieli jedynie postoje na kotwicy w fiordzie, a zwiedzać ląd będziemy poprzez desanty pontonami na plaże.
Cieśnina pomiędzy Grenlandią, a Islandią, to miejsce gdzie występują czasem silne sztormy. Całe wybrzeże wschodnie jest ciągle “obmywane” przez pak lodowy spływający z północy, który będziemy musieli sforsować, aby dostać się do fiordu.
Podsumowując: czeka nas prawdziwie żeglarskie wyzwanie!
Isafjordur – Scoresby Sund - Isafjordur
03.08.2024 - 17.08.2024 – 14 dni
Cena: 2 950 EUR (zawiera składkę PPP)
Cena zawiera:
• Czarter jachtu
• Przygotowanie jednostki do wyprawy
• Opiekę kapitana
• Ubezpieczenie załogi na jachcie w czasie rejsu (NNW i KL)
Cena nie zawiera:
• Dojazdu na start rejsu i powrotu
• Zalecanego dodatkowego ubezpieczenia podczas przebywania na lądzie
• Kasy jachtowej (prowiant, paliwo, porty)
• Przypominamy, że zgodnie z żeglarską tradycją kapitan nie dokłada się do kasy jachtowej, a jeżeli załoga zdecyduje o zjedzeniu posiłku poza jachtem, rachunek kapitana powinien być uregulowany z kasy jachtowej.