Etap XIV Akureyri – Torshavn (Wyspy Owcze)

Etap XIV „Z Islandii na Wyspy Owcze”

Akureyri – Torshavn

05.09.2022 – 18.09.2022 – 9 dni

Cena: brak miejsc + PPP (portowe prowiant paliwo) około 140 EUR / ok. 23000

ISK + obowiązkowe ubezpieczenie kaucji – 60 EUR,
Rozpoczynamy w Akureyri na północny Islandii. Zaopatrzenie, szybki
przegląd jednostki i w drogę! Koło podbiegunowe, wieloryby, fiordy!
Wielka żeglarska przygoda czeka! A po trudach żeglugi cieplutki basen
termalny w prawie każdym porcie!
Na obiad świeży dorsz? Dziki łosoś? Najlepiej własnoręcznie wyciągnięty!
Dorsze prosto z wody będą naszym głównym składnikiem diety! Najpierw
jednak gonitwa za największymi ssakami na planecie! Wieloryby
wykorzystują Eyjafiordur do całodziennych zabaw. A poza fiordem?
Ponoć można tam spotkać nawet płetwala błękitnego.
Ważnym punktem naszej podróży będzie przekroczenie Koła
Podbiegunowego. To jedno z żeglarskich osiągnięć na liście „must be”
prawdopodobnie każdego żeglarza! Dla odważnych kąpiel w Oceanie
Arktycznym.
Dalej zwiedzać będziemy wyspę Grimsey i poznawać jej mieszkańców
(prześmieszne maskonury). Są one też bardzo smaczne, więc na pewno
znajdą się w kambuzie. Oprócz maskonurów mieszka tam około 30 osób,

mamy tam już kilkoro znajomych. Zapoznamy się z islandzką
gościnnością! Kolejne dni będziemy poświęcać na eksplorację
malowniczych fiordów i miejsc gdzie człowiek dociera bardzo rzadko.
W wioskach takich jak Neskaupstadur czy Vopnafiordur, odwiedziny
przez jacht to wydarzenie! Duża polska bandera przyciąga lokalsów i
turystów. W tym czasie skorzystamy również z dobra narodowego
Islandii! Wód termalnych, dostępnych w każdym basenie – z widokiem
na jeszcze białe szczyty górskie.
Spróbujemy złowić dzikiego łososia u ujścia najsłynniejszych na świecie
łowisk-rzek tego gatunku ryby.

Z Islandii skok na Wyspy Owcze

Mroczna bajka – te słowa najlepiej opisują klimat Wysp Owczych.
Położone po środku morza norweskiego charakteryzują się unikatowym
na skalę światową klimatem. Rejs prowadzi kapitan Filip Kołodziej,
Znamy te rejony dobrze, ale co roku odkrywamy, nowe i nieznane
jeszcze oblicze Wysp Owczych i Szetlandów.
Silne wiatry, mgły, niskie chmury, pogoda jak w ruletce tworzą
niesamowitą atmosferę tego regionu. W połączeniu ze skałami
wyrastającymi prosto z wody, nawet do wysokości ponad 800 m n.p.m.
sprawiają, że jest to niezwykle piękny i tajemniczy zakątek naszego
globu.
Naszym zdaniem, każdy powinien choć raz zobaczyć te wyspy. A
najlepiej z pokładu jachtu!
Jest to bardzo burzliwy rejon, o szybko zmieniających się
warunkach atmosferycznych. Płynąc z nami szczególnie pamiętaj, że
morze to nieokiełznany żywioł, który lubi mieszać w planach.
Z naszego doświadczenia, w takim czasie spokojnie zrobimy 100% planu
na tej trasie, a jak pogoda pozwoli, mamy przygotowany szerszy plan.
Szczegóły poniżej!
Startujemy na Owcze z Islandzkiego Neskaupdatur, dzięki czemu droga na Wyspy
Owcze będzie możliwie krótka. Po dwóch, trzech dobrach żeglugi
ujrzymy pierwsze skały, a po chwili i pierwszy port – Klaksvik.
Zatrzymamy się tam tylko na chwilę, aby uzupełnić wodę i paliwo.
Docelowo dotrzemy do Tornshavn. Tam “wymienimy” jacht na 9
osobowego busa i zwidzimy najważniejsze punkty na wyspach.

Na wojaże po wyspach planujemy minimalnie dwa pełne dni. Pierwszego
zwiedzimy północną część, a drugiego południową. Czeka nas trochę
trekkingu, także przygotujcie dobre buty, samochód nie wszędzie
dojedzie.

Czeka nas około 150 – 200 godzin żeglugi,
również po wodach pływowych, rejs spełnia wymogi stażowe po wodach
pływowych, stawiane przez PZŻ.

Rejs zaplanowany na 9 dni

Cena zawiera:

  • Czarter jachtu
  • Przygotowanie jednostki do wyprawy
  • Opiekę kapitana
  • Ubezpieczenie załogi na jachcie w czasie rejsu (NNW i KL)

Cena nie zawiera:

  • Dojazdu na start rejsu i powrotu
  • Zalecanego dodatkowego ubezpieczenia podczas przebywania na lądzie
  • Kasy jachtowej (prowiant, paliwo, porty)
  • Przypominamy, że zgodnie z żeglarską tradycją kapitan nie dokłada się do kasy jachtowej, a jeżeli załoga zdecyduje o zjedzeniu posiłku poza jachtem, rachunek kapitana powinien być uregulowany z kasy jachtowej.

 

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Facebook
Instagram