Etap XIV: „Grenlandia I”
Akureyri – Scoresbysund – Ittoqqortoormit
24.07.2023 -3.08.2023 – 11 dni
Cena: brak miejsc
Grenlandia 2023: po doświadczeniach ubiegłych lat proponujemy Wam 11 dniowy rejswyprawę w opcji one-way, z wymianą załóg i powrotem/zakończeniem rejsu na Grenlandii. Dzięki temu będziemy mieli solidną dawkę żeglugi w postaci trzydniowego przelotu z lub na Islandię oraz ok. 7 dni eksplorowania fiordu. Na rejsie zawsze będzie obecnych min. 2-3 członków załogi stałej jachtu: skipper oraz co-skipper, czasem też drugi co-skipper, wszyscy to doświadczeni przewodnicy w rejonie oraz znakomici kapitanowie. Wszyscy członkowie naszej kadry mogą pochwalić się certyfikatem AECO Svalbard & Greenland Field Staff, oraz są doświadczonymi użytkownikami broni palnej. Od uczestników rejsu-wyprawy nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego, wystarczy obycie na jachcie morskim oraz wiedza jak działa na nas morze. Na jachcie pływamy w systemie wachtowym, wspólnie przygotowujemy posiłki, nawigujemy i obsługujemy jacht.
Scoresbysund to jedno z najbardziej niedostępnych miejsc na świecie. Na całym wschodnim wybrzeżu Grenlandii znajdują się tylko dwie osady. Jedną z nich – Ittoqqortoormiit – mamy zamiar odwiedzić. Zamieszkana jest ona przez około 450 osób. Rejs rozpisany jest na 11 dni. Ten rejs jest jednym z najbardziej wymagających, na jakie możesz się wybrać. Będziemy mieli jedynie postoje na kotwicy w fiordzie, a zwiedzać ląd będziemy poprzez desanty pontonami na plaże.
Cieśnina pomiędzy Grenlandią, a Islandią charakteryzuje się występowaniem bardzo silnych sztormów. Całe wybrzeże wschodnie jest ciągle “obmywane” przez pak lodowy spływający z północy, który będziemy musieli sforsować aby dostać się do fiordu.
Podsumowując: czeka nas prawdziwie żeglarskie wyzwanie!
Cena zawiera:
- Czarter jachtu
- Przygotowanie jednostki do wyprawy
- Wyposażenie jachtu niezbędne do rejsu
- Opiekę kapitana
- Ubezpieczenie załogi na jachcie w czasie rejsu (NNW i KL)
Cena nie zawiera:
- Dolotu na Islandię i powrotu z Islandii.
- Zalecanego dodatkowego ubezpieczenia podczas przebywania na lądzie
- Przypominamy, że zgodnie z żeglarską tradycją kapitan nie dokłada się do kasy jachtowej, a jeżeli załoga zdecyduje o zjedzeniu posiłku poza jachtem, rachunek kapitana powinien być uregulowany z kasy jachtowej.